NewsOne оштрафували на 100 тисяч за мову ворожнечі

NewsOne оштрафували на 100 тисяч за мову ворожнечі

Національна рада з питань телебачення і радіомовлення оголосила попередження і оштрафувала телеканал NewsOne за результатами позапланової перевірки, що підтвердила порушення телеканалом норм чинного законодавства.

Про це повідомляє пресслужба регулятора.

Перевірка виявила, що 5 листопада 2019 року в ефірі телеканалу звучали заклики до розв’язування війни або її пропаганди та розпалювання національної, расової чи релігійної ворожнечі та ненависті. Йдеться, зокрема, про висловлювання ведучого програми «Я так думаю» Руслана Коцаби.

«Ведучий неодноразово вдавався до маніпулювання фактами і поширював пропагандистські наративи, що подібні  до офіційної політичної та пропагандистської позиції Російської Федерації, визнаної Верховною Радою України і міжнародною спільнотою більшості країн Європи країною-агресором, та мають ознаки таких, що базуються на упередженості, маніпулюванні суспільною свідомістю, зокрема шляхом поширення неповної або упередженої інформації», — зазначили у Нацраді.

Національна рада раніше також звернулася щодо висновків про роботу телеканалу до Незалежної медійної ради.

«Згідно з аналізом фахівців медіагалузі у висловлюваннях Руслана Коцаби, що прозвучали в прямому ефірі 05.11.2019 у передачі «Я так думаю», наявні ознаки мови ворожнечі щодо учасників АТО/ООС та учасників Революції гідності. Також телеканал у цьому випуску передачі не дотримався вимог достовірності подання інформації та систематично не дотримується вимог щодо об’єктивності (неупередженості), повноти й збалансованості подання інформації», — йдеться в повідомленні.

Відтак до NewsOne застосували дві санкції: попередження і штраф.

«Сума штрафу становить 25%  ліцензійного збору, для «NEWSONE» це буде 105 625,50 гривень. Штраф до Державного бюджету має бути сплачений у тридцятиденний термін, за такий самий період ліцензіат має увідповіднити своє мовлення законодавчим вимогам», — пояснили у Нацраді.

Нагадаємо, 22 жовтня 2019 року Окружний адміністративний суд почав розглядати позов Національної ради з питань телебачення та радіомовлення про анулювання ліцензії телеканалу NewsOne.

Останнi новини