facebook
--:--
--:--
Ввімкнути звук
Прямий ефiр
Аудіоновини

Розповідати про події нам доводилося, але бойовикам ми слово не давали — журналістка про роботу в Луганській ТРК у 2014 році

1x
--:--
--:--
Орієнтовний час читання: 2 хв

9 квітня 2014 року підтримувані Росією збройні формування захопили Луганську обласну державну телерадіокомпанію. З 30 квітня того ж року вони запровадили цензуру й намагалися чинити на журналістів тиск, змушувати їх необ’єктивно висвітлювати події, запрошувати до радіоетеру бойовиків.

Про це в етері Громадського радіо розповіла Ірина Коваль, менеджерка філії Суспільного UA:Донбас.

«Ми були на місці й переживали всі ці події разом з луганчанами. Це відбувалося поступово, крок за кроком, а не сталося раптово. Тоді під контроль взяли мовлення, ніби почали охороняти телерадіокомпанію, поставили озброєних людей. Звісно, ми відчували тиск, але у нас ще не було такого досвіду, тому намагалися працювати, як завжди. Звісно, на нас тисли, пан Мірошник, наш колишній генеральний директор, проводив особисті наради, організовував такі «темники». Мене вже на той час на них не запрошували, бо я висловлювала свої думки щодо тих тем, які потрібно було висвітлювати, і вони керівництву, мабуть, не подобались», — розповідає Коваль.

За її словами, журналістів намагалися змусити певним чином висвітлювати події, а також давати в етері слово бойовикам. Але журналісти цьому опиралися. Менеджерка згадує, що на новинах, переважно, працювала молодь не залякана Радянським Союзом.

«У них не було цього підсвідомого страху. Вони не розуміла, навіщо їм той «рускій мір». Розповідати про події нам все ж доводилося, але бойовикам ми слово не давали, і на ефіри вони до нас не приходили. У нас був сайт, і там ми намагалися дотримуватись стандартів, наскільки це можливо. Якщо одна фотографія була з проукраїнського мітингу, то інша була з мітингу «гвардєйцев кардінала», як ми їх тоді називали. Потім їм не сподобалося, коли в ефірі прозвучало «проросійські бойовики» та інші подібні речі. Були скандали й шалений тиск. Тільки зараз я розумію, наскільки ми ризикували. Просто тоді ще не було наказу нищити журналістів, — говорить менеджерка філії Суспільного UA:Донбас.

СЬогодні у цих приміщеннях працюють кілька пропагандистських медіа.

«Лише регіональних радіостанцій працює чотири. При чому, є не тільки розмовні стації, але й музичні, контент яких спрямований саме на мешканців так званої «ЛНР». Ми залишили їм потужну матеріально-технічну базу. В останні дні перед тим, як зайшли росіяни, у студію був куплений телевізійний комбайн, і все це залишилося там. Тобто вони працюють на потужній базі, хоча вкладають і свої гроші», — говорить менеджерка філії Суспільного UA:Донбас.

Поділитися

Може бути цікаво

Зеленський під час візиту до Бельгії підпише безпекову угоду

Зеленський під час візиту до Бельгії підпише безпекову угоду

34 хв тому
Іран почав постачати росіянам новітні авіабомби Qaem-5 (ФОТО)

Іран почав постачати росіянам новітні авіабомби Qaem-5 (ФОТО)

57 хв тому
Українські захисники збільшили втрати окупантів на 1460

Українські захисники збільшили втрати окупантів на 1460

1 год тому
У Латвії видали 34 постанови про виїзд громадянам РФ

У Латвії видали 34 постанови про виїзд громадянам РФ

10 год тому