ОП давав вказівки телеканалу «Дом», як подавати новини — джерела УП

ОП давав вказівки телеканалу «Дом», як подавати новини — джерела УП

Колишні працівники телеканалу «Дом» заявили про цензуру при написанні новин й стверджують, що вказівки про те, як «правильно оформляти» новини нібито надходили від Офісу президента.

Про це журналісти повідомили «Українській правді».

Колишні працівники стверджують, що частина вказівок надходила у письмовій формі та мала чіткий характер. Наприклад, фронт треба було називати лише «лінією розмежування», а бойовиків — «незаконними збройними формуваннями». Не можна було використовувати слова «війна», «конфлікт», «ворог». Інша частина вказівок надходила усно.

Працівники мали постійно згадувати в новинах президента Володимира Зеленського, Офіс президента, президентську програму «Велике будівництво», кредити «5-7-9%» та добре відгукуватись про тогочасного очільника Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій Олексія Резнікова.

«Кожен раз це був твір на тему «як гарно похвалити президентські програми», і кожен раз було складно вгадати, як саме це треба зробити», — розповіла Українській правді експрацівниця телеканалу Олена.

«Хтось відкриває трубу — «Дом» їде, хтось відкриває зупинку, як в Росії, — «Дом» їде. Зробили метр дороги по «Великому будівництву» — ми вже дістаємо ці відео з архівів, розказуємо, як по всій країні все розвивається. Фактично це канал — пресслужба Офісу президента», — пригадує ще один експрацівник каналу Михайло.

За словами Михайла, в жодному випадку канал не згадував Петра Порошенка: «Це була якась ідея фікс, що він дуже погана людина».

Особливо завзято, за словами журналістів, це робила Ксенія Герасименко, яка відповідала за новини на телеканалі. Мовляв, саме Герасименко передавала вказівки з написання новин від Офісу президента, сварила працівників за те, що вони «перемогу подали не як перемогу».

Крім того, журналісти нарікали, що вказівки надходили від Максима Кречетова. У минулому він був співробітником директорату інформполітики Офісу президента.

У коментарі Українській правді він підтвердив, що за час роботи на каналі був частим гостем Банкової, але запевняє, що відвідував Офіс президента, щоб «дізнатися державну позицію з тих чи інших питань».

«Для чого нам порушувати журналістські стандарти? Я би подібним жодного дня не займався. Характер був у мене жахливий, але навіть у найважчих ситуаціях я ніде не підкорявся і тим більше не був джерелом цензури, навіть на ТРК «Україна» у найчорніші дні Революції Гідності», — заявив Кречетов.

Періодом незначного послаблення вимог щодо «кількості Зеленського» в новинах працівники «Дому» називають призначення Олексія Мацуки на посаду шефредактора телеканалу. На початку листопада 2021 року Мацука пішов з каналу.

«Від Мацуки наказу «менше показуйте Зеленського» не було. Єдине, коли ми не хотіли давати 8 хвилин монологу Зеленського, ми просили: «Можна 2?». І він казав, що так», — пригадує Олена.

Керівництво каналу «Дом» спершу погодилось письмово відповісти на запит УП. Але, отримавши запитання, назвало їх «провокаційними» та не знайшло на них часу. Імена колишніх працівників «Дому», з якими говорило видання, змінені на їхнє прохання.

Нагадаємо, телеканал «Дом» розпочав роботу у березні 2020 року й мовить на тимчасово окупованих територіях.

Підтримуйте Громадське радіо на Patreon, а також встановлюйте наш додаток:

якщо у вас Android

якщо у вас iOS

Коментарi до запису

Останнi новини