Віталій Якушев: Головна мета всіх соцмереж корпорації Meta (а це соцмережі Facebook, Instagram, WhatsApp і тепер Threads) — це отримати якомога більше інформації про вас. Тобто, зібрати те, що ви самі віддаєте, легітимно постите. А також аналізувати всі ваші активності для того, щоб збирати якомога більше різної інформації, яку потім продавати: рекламним компаніям, різним великим корпораціям, продавати або віддавати спецслужбам (як мінімум, США) тощо.
У вас, наприклад, є облікові записи у Facebook та в Instagram, два акаунти, а для Facebook — це один акаунт. Вони їх пов’язують і тепер в них з’являється поле для аналітики, які у вас інтереси, які у вас друзі, з ким ви спілкуєтесь. Тобто вони все це поєднують в єдиний профіль і він дозволяє все більше вас переглядати, більше вас вивчати, створювати більш точну вашу цифрову ідентичність.
Тобто Threads дозволять їм отримати ще більше інформації про вашу цифрову ідентичність, яка схожа на вашу реальну ідентичність, не у віртуальному світі.
Threads — це нове. Людям подобається нове. До того ж Facebook, я підозрюю, вклав не один десяток мільйонів в розкручування цієї соцмережі.
Віталій Якушев: Meta протиставляє Threads Twitter, але Twitter — це не просто технічна платформа, це екосистема, яка дозволяла спілкуватися людям на різні теми.
Були в них обмеження, але ці обмеження були вже коли повна якась чорнуха або щось таке. Але з точки зору саме притомності, Twitter був і поки що в деяких моментах залишається кращим.
Те, що не цензурується в Twitter зараз, в Instagram, Facebook і, скоріше за все, в Threads — буде цензуруватися.
Я не кажу навіть про війну, бо вже зараз вони там фільтрують ті слова, якими ми, як вони вважають, обурюємо московитів.
Але там є інші теми, наприклад, часткове оголення. Twitter це дозволяє і саме тому в Twitter така велика аудиторія. І саме тому Twitter полюбляють люди, які толерантні до різних ком’юніті, зокрема, ЛГБТ-ком’юніті.
А в Threads просто перейшли, тому що це легко. Якщо ви маєте акаунт в Meta, перейти туди, подивитися — легко, можливо там щось буде цікаво.
Хто ніколи не був в Twitter — це просто від нього новий досвід. Але якщо людина не побачить у ньому користі (а, скоріше за все, не побачить, тому що там повторюються деякі елементи того ж Instagram і того ж Facebook), то ця соцмережа залишиться з тими декількома мільйонами напівживих акаунтів і, можливо, навіть повторить долю Clubhouse.
Читайте також: Facebook та Instagram більше не будуть блокувати контент про полк «Азов» — Федоров
Віталій Якушев: У соцмережах, в тому ж Twitter, зареєстрована дуже велика кількість ботів, тобто це порожні облікові записи. Вони створюються, щоб монетизувати трафік через цю соцмережу. Наприклад, рекламодавець сплачує за кількість підписників або кількість переглядів якихось постів або навіть лайків. І, відповідно, якщо я хочу заробляти багато грошей, я можу заплатити спеціальним компаніям, вони мені наженуть ці порожні профілі, як моїх підписників, я показую їх рекламодавцям, рекламодавці: о, клас, мільйон підписників, ось тобі там рекламні бюджети набагато більше, ніж якби в тебе було тисяча підписників.
І тому моя особиста думка, що серед 100 мільйонів користувачів (мається на увазі в Threads), які там зареєструвалися, є дуже велика кількість порожніх акаунтів. Саме для того, щоб на старті подивитися, як ця нова соцмережа буде боротися з ботами.
Я впевнений, що Мета склала декілька десятків мільйонів доларів в маркетинг, в розкрутку, в купівлю зірок та інфлюенсерів, їм дали багато грошей, щоб вони зареєструвалися в Threads, щоб вони прорекламували її серед своїх підписників.
У TikTok, я пам’ятаю, була така інсайдерська інформація, що давали десятки мільйонів доларів деяким блогерам, щоб вони зареєструвалися в TikTok, завели свій обліковий запис, активно його ввели й перетягували туди своїх підписників з інших соцмереж.
Я впевнений, що та ж сама ситуація з Threads.
Читайте також: Головне місце, де Росія вербує своїх інформаторів серед українців — соцмережі — Віктор Ягун
Віталій Якушев: Соцмережа стає популярною, якщо вона дає якусь цінність для користувача. Це не ще одна соцмережа, а якась цінність. Чому і Clubhouse, і деякі інші проєкти, які, можливо, ми навіть не пам’ятаємо, але вони на старті мали дуже велику популярність… Тому що люди шукають нове джерело отримання інформації, яке їм рекламують.
Вони не розуміють, що це, наскільки буде класно, але їм сказали, і вони, як я кажу, безоплатно пробують.
Тому що спробувати якийсь досвід за гроші — ми вже подумаємо, яка буде цінність. А якщо ви безоплатно туди реєструєтесь, то, в принципі, можна спробувати.
Якщо не знати, що ця соцмережа також може якусь інформацію про вас збирати, що це може бути використано не для вашої користі: додаткову рекламу, додаткове створення вашої ідентичності.
Четвертим продуктом Threads (я не кажу про Oculus, окуляри віртуальної реальності, який п’ятий продукт, але він нішевий) вони збирають про нас інформацію. Cambridge Analytica показала, що навіть можуть за допомогою соцмереж можуть приводити до влади деяких президентів. Вони можуть вигравати вибори коштом того, що отримають доступ до інформації цифрових ідентичностей у Facebook.
Читайте також: Американські сенатори вимагають від TikTok пояснень щодо російського пропагандистського контенту
Нагадаємо, на початку липня компанія Meta запустила застосунок Threads, який має стати конкурентом Twitter. Він доступний у понад 100 країн світу, крім країн-членів ЄС. У цьому сервісі можна обмінюватися текстовими повідомленнями. Програма доступна для iOS і Android, її можна завантажити з Apple App Store і Google Play Store.
Новий додаток Threads від Instagram уже перевищив позначку у 100 мільйонів користувачів. За цим показником він обігнав навіть ChatGPT. Чат-бот подолав високу позначку за два місяці. Threads досяг цього за лічені дні. Кількість користувачів можна знайти в додатку Instagram, який відстежує розмір бази користувачів Threads.
Час, проведений в соцмережах, особливо такого типу як Instagram, корелює з депресивними симптомами. Чим більше люди там перебувають, тим більше вони повідомляють про різні ознаки депресивного стану, збільшується рівень тривожності. Про це Громадському радіо розповіла біологиня, викладачка КНУ ім. Шевченка Вікторія Кравченко. За її словами, люди, які багато проводять часу в соцмережах — гірше сприймають свої помилки та свій негативний досвід.
При передруку матеріалів з сайту hromadske.radio обов’язково розміщувати гіперпосилання на матеріал та вказувати повну назву ЗМІ — «Громадське радіо». Посилання та назва мають бути розміщені не нижче другого абзацу тексту
Підтримуйте Громадське радіо на Patreon, а також встановлюйте наш додаток:
якщо у вас Android
якщо у вас iOS